عوامل مؤثربرفعاليت کاتالیزگری پورفيرين‌هاي فلزي
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 331
بازدید ماه : 330
بازدید کل : 222818
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 تقريباً تمام واکنش‌هايي که توسط آنزيم کاتاليز مي‌گردند توسط پورفيرين‌هاي ‌فلزي نيز کاتاليز مي‌شوند. گزارش‌های زيادي در مورد واکنش‌هاي هيدروکسيل‌دار کردن هيدروکربن‌هاي اشباع، اپوکسايش­آلکن‌ها، اکسيژن‌دارکردن آلکين‌ها، اکسايش سولفيدها، هيدروکسيل‌دارکردن ترکيبات نيتروژن­دار، اکسايش الکل‌ها و آلدئيدها و بسياري از واکنش‌هاي ديگر وجود دارد.

 

در اين راستا، تعداد زيادي از گزارش‌هایی که توسط محققين اين رشته منتشر شده و مي‌شود، به مطالعه عوامل موثر در جنبه‌هاي مختلف عملکرد پورفيرين ‌فلزي به عنوان کاتاليزگر بستگی دارد. مهم‌ترين اين جنبه‌ها عبارتند از:

 

- نوع گونه حدواسط تشکيل يافته

 

- ميزان پايداري پورفيرين فلزي

 

- گزينش‌پذيري پورفيرين فلزي

 

- ميزان‌ بازده در واکنش‌هاي مختلف

 

از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار که در اين بين بررسي شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- اثر استخلاف گروه‌هاي مختلف با وضعيت‌هاي متنوع الکتروني و فضايي بر روي حلقه پورفيرين (اتصال به حلقه‌هاي پيرولي يا روي حلقه‌هاي فنيل).

 

- اثر نوع فلز مرکزي

 

- اثر نوع اکسنده بکار رفته

 

- اثر ليگاندهاي محوري متفاوت از نظر الکتروني و فضايي و همين طور اثر غلظت ليگاند محوري بکار رفته

 

- اثر حلال بکار رفته

 

قابل ذکر است که اثر عوامل فوق در نوع گونه‌ي حد واسط تشکيل يافته و پايداري آن بسيار مورد توجه بوده و لذا قبل از بررسي هر کدام از عوامل پنج‌گانه فوق، مروري بر گونه‌هاي حد واسط پيشنهادي درگير در واکنش‌هاي اکسايش ضروري به­نظر مي‌رسد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: